Stanimo na kraj plastici

Naši ciljevi

Kako možemo napraviti promjenu?

Zalažemo se za manje plastike i više recikliranja. Kao dio grupe Schwarz podržavamo strategiju REset Plastic i preuzimamo odgovornost, a postavili smo si i jasne ciljeve. Konkretno, to znači: provjeravamo naše proizvode kako bismo vidjeli gdje se može uštedjeti plastika. Ako su dijelovi ambalaže suvišni, na primjer zato što ne služe kao zaštita od vanjskih utjecaja ili za održavanje svježine, mi ih izostavljamo. Na taj način postupno optimiziramo naše pakiranje. Međutim, jednako je važno da se ambalaža može reciklirati. Zato redovito razmjenjujemo ideje sa stručnjacima i razvijamo inovativna rješenja. Pogledajte sami!

Unverpackte Bananen

Smanjenje plastike

Smanjujemo nepotreban materijal za pakiranje. U tu svrhu pomno proučavamo pakiranja vlastite robne marke i analiziramo potrebu za materijalom. Pritom u svim pakiranjima provjeravamo mogućnost zamjene ekološki prihvatljivim materijalima odnosno mogućnost upotrebe takvih materijala.

Naš cilj do 2025. godine: koristiti 20 % manje plastike.

Sonnenblumenöl von K-Classic in der PET-Flasche

Korištenje recikliranog materijala

Otpadnu plastiku pretvaramo u reciklažni granulat - takozvani reciklirani materijal. To koristimo kao sirovinu za nove PET boce, ali i za proizvodnju  materijala za pakiranje mnogih proizvoda vlastite marke.

Cilj nam je do 2025. godine: koristiti prosječno 20 % recikliranog materijala za pakiranje proizvoda vlastite robne marke.

Duschgel von bevola

Recikliranje

Ne koncentriramo se samo na smanjenje količine plastike u našim pakiranjima, nego se zalažemo i za njezino recikliranje te ponovnom uporabom podupiremo održivi postupak zbrinjavanja.

Cilj nam je da do 2025. godine 100 % pakiranja naše vlastite robne marke postane maksimalno reciklabilno. A do kraja 2021. prestat ćemo koristiti crnu plastiku za pakiranje proizvoda vlastite robne marke.


Naše aktivnosti

Zajedno možemo više

Svi pričaju o plastici. No, dok se drugi još uvijek svađaju oko mjera, mi ih već provodimo. U posljednjih nekoliko godina uveli smo brojna rješenja za smanjenje plastike u našim poslovnicama. Na primjer, nudimo svježe voće i povrće u rinfuzi umjesto zapakirano ili pronalazimo alternativnu ambalažu kako bismo smanjili nastajanje otpada. Smanjenje plastike ovisi o svakome od nas. Zato vam nudimo održiva rješenja kako bismo vašu kupnju učinili još više ekološki prihvatljivom. Ovdje možete saznati o čemu se točno radi.

Proizvodi bez ambalaže

U katalogu koristimo naš logotip "Bez ambalaže" za označavanje svih onih artikala voća i povrća koji su u rinfuzi i nemaju pakiranje. Ovom oznakom ne samo da skrećemo pozornost na veliki izbor voća i povrća u rinfuzi, već i pružamo informacije o našim mjerama smanjenja plastike koje čine vašu kupovinu još održivijom.

Unverpackte Obst- und Gemüse-Sorten Das „Unverpackt“-Logo von Kaufland

Za ponovnu upotrebu

S logotipom “Za ponovnu upotrebu” u katalogu želimo istaknuti da se označeni proizvod može višekratno koristiti. To uključuje spremnike za višekratnu upotrebu, termo kutije, slamke za višekratnu upotrebu, kutije za skladištenje i užinu, pa i kozmetičke maramice. Označavanje takvih proizvoda za višekratnu uporabu jednostavna je mjera za sprječavanje stvaranja otpada.

Ein frischer Salat in einer Vorratsdose aus Glas mit Deckel Das „Immwer wieder verwenden“-Logo von Kaufland

Izbacivanje jednokratne plastike

1.1.2020. izbacili smo iz asortimana plastične predmete za jednokratnu uporabu, poput plastičnog posuđa za jednokratnu upotrebu, vrećica na blagajnama, plastičnih štapića za uši, slamki za piće i još mnogo toga. Ti proizvodi zamijenjeni su održivim alternativama. Uspjeli smo izbaciti plastiku za jednokratnu upotrebu iz našeg asortimana još prije nego što je EU direktiva stupila na snagu u srpnju 2021. Samo ukidanjem plastičnih vrećica na blagajni godišnje se uštedi 340 tona plastike.

Die Kaufland-Frischetasche mit den Hinweis, dass diese bis zu 700 Tonnen Einwegbeutel im Jahr spart

Naša odgovorna vrećiza za višekratnu upotrebu za svježe voće i povrće

Kupnjom nezapakiranog voća i povrća pridonosite smanjenju nepotrebnog plastičnog otpada. Naša odgovorna vrećica može se višekratno upotrijebiti te je periva i vrlo praktična.

Mehrwegdeckel von Kaufland mit den Hinweis, dass das Weglassen von Einwegdeckeln bis zu 60 Tonnen Plastik im Jahr spart

Naš višekratni poklopac za mliječne proizvode

Kako bi mliječni proizvodi bili hermetički zatvoreni nudimo održivu alternativu klasičnom jednokratnom plastičnom poklopcu: višekratni poklopac. Ovaj se poklopac može višekratno koristiti za različite veličine čašica te prati u perilici. 

Višekratna vrećica

Die Mehrwegtasche von Kaudland umringt von verschiedenen Waldbewohnern

Tražite savršeno društvo za svoju tjednu kupovinu? Kako bi bilo da to onda bude naša višekratna vrećica? Naša je višekratna vrećica klimatski neutralna* i štiti okoliš. Može se reciklirati i posebno je izdržljiva, a čak 80 posto naše vrećice napravljeno je od recikliranog materijala odnosno od stare folije iz naših trgovina. U našim trgovinama više ne možete pronaći jednokratne plastične vrećice - od siječnja 2020. zamijenili smo ih višekratnim vrećicama.

Reciklirani proizvodi

Grupa Schwarz važan je sudionik na području kružnog gospodarstva u Njemačkoj, na primjer osnivanjem tvrtke za otpad i recikliranje PreZero, koja je danas jedna od vodećih u svojoj branši u Europi. PreZero ne samo da prikuplja i sortira otpad, već ga koristi i za proizvodnju sirovina i na taj način čuva resurse, tako na primjer tvrtka za recikliranje PreZero Polymers proizvodi regranulat od plastike. Naš je cilj: za cijelu grupu stvoriti ekološki prihvatljiv kružni proces.

PreZero Logo

Kako plastični otpad postaje novi proizvod?

Kao dio strategije REset Plastic surađujemo s našom tvrtkom koja je odgovorna za zaštitu okoliša PreZero kako bismo ponudili reciklirane proizvode. PreZero si je postavio cilj prikupljati plastičnog otpada iz privatnih kućanstava koji će kasnije poslužiti kao sirovina za nove, visokokvalitetne proizvode. Otpad se sortira, čisti, usitnjava, zatim topi i prerađuje u plastični granulat. Granulat se zatim koristi za izradu novih proizvoda, poput praktičnih kutija za skladištenje.

Naši reciklirani proizvodi

Aufbewahrungsboxen, die aus Kunstoffgranulat hergestellt werden, das aus Plastikabfall gewonnen wird

Neprestano proširujemo asortiman proizvoda za kućanstvo koji se sastoje od 100 posto1 reciklirane plastike, a nastali su u suradnji s tvrtkom PreZero koja je u unutar grupe Schwarz odgovorna za zaštitu okoliša. Cijeli proces recikliranja i proizvodnje ovih proizvoda odvija se u Europi.

Od ovog plastičnog granulata nastaju visokokvalitetni i istovremeno ekološki prihvatljiviji proizvodi, poput naših praktičnih kutija za skladištenje u dvije veličine. Asortiman će se tijekom godine proširivati, a budući da ti proizvodi samo kratkotrajno budu dostupni, isplati se imati na oku naše aktualne akcije.


REset Plastic

Reduciranje i recikliranje. REset Plastic – Naša strategija za plastiku.

Grupa Schwarz koja je s maloprodajnim lancima Kauflandom i Lidlom jedan od najvećih međunarodnih trgovaca na malo, svjesna je svoje odgovornosti prema okolišu i shvaća je ozbiljno. Strategijom REset Plastic razvila je holističku, međunarodnu strategiju koja je podijeljena u pet područja djelovanja: smanjenje plastike, dizajn, recikliranje, zbrinjavanje te inovacije i informiranje potrošača. To čini viziju "Manje plastike – zatvoreni kružni proces recikliranja“ stvarnošću.

Plastika ispunjava važne funkcije u trgovini hranom: izdržljiva je, lagana i svestrano iskoristiva. Plastika štiti hranu osobito tijekom transporta i važna je za njezinu održivost i higijenu. No, budući da se proizvodi sve više plastike, a premalo se reciklira, plastični otpad sve više postaje problem za ljude, životinje i okoliš.

REset Plastic Logo

Mi činimo razliku

Kako bismo postigli ambiciozne ciljeve, sva područja tvrtke moraju usko surađivati. Kao Schwarz grupa, imamo tu mogućnost: od proizvodnje do prodaje te zbrinjavanja i recikliranja. Za nas je današnji otpad sutrašnja sirovina. Svojim pristupom štedimo plastiku gdje je to moguće i držimo je u kružnom procesu recikliranja tamo gdje to ima smisla. Na ovaj način štitimo okoliš bez odricanja od pozitivnih svojstava sirovine.

REset Plastic i naših pet načela

Grafik, die das Logo von REset Plastic und die fünf Handlungsfelder der Strategie abbildet

Ne postoji jednostavno rješenje za plastiku. Kako bismo takav složen problem uspjeli riješiti, uveli smo pet područja djelovanja koja cjelovito obuhvaćaju temu:

  • REduce

Kad god je moguće i održivo odustajemo od korišenja plastike. Na primjer, našim odgovornim višekratnim vrećicama za voće i povrće stvaramo održivu alternativu vrlo laganim plastičnim vrećicama.

  • REdesign

Dizajniramo proizvode i ambalažu tako da se mogu reciklirati. Već smo uspjeli smanjiti količinu plastike u brojnim našim pakiranjima, povećati mogućnost recikliranja ili koristiti recikliranu plastiku.

  • REcycle

Skupljamo, sortiramo i recikliramo plastiku te tako zatvaramo kružni proces recikliranja. Već sada se gotovo sve frakcije otpada u trgovinama i skladištima Kauflanda odvojeno zbrinjavaju. To omogućuje, na primjer, recikliranje stare pakirne folije u nove vreće za smeće ili u naše višekratne vrećice.

  • REmove

Sudjelujemo u uklanjanju plastičnog otpada iz okoliša. Zajedno sa svojim zaposlenicima doprinosimo čišćem okolišu.

  • Research

Jako puno ulažemo u istraživanje i razvoj te pružamo informacije o recikliranju i očuvanju resursa. Potpisali smo dokument Global Commitment zaklade Ellen MacArthur i time poslali snažnu poruku za viziju globalne cirkularne ekonomije.


Naša odgovornost

Djela, ne riječi

Zaštita
klime

Naše se aktivnosti kreću od upotrebe energetski učinkovite tehnologije i ekološki osviještenog planiranja novih zgrada do klimatski prihvatljivih logističkih procesa i izbjegavanja otpada.

GOTS

GOTS pečat (Global Organic Textile Standard) jamči održivu i društveno odgovornu proizvodnju tekstila i tako stvara veliku transparentnost i vjerodostojno osiguranje kvalitete za naše kupce.

Mikropla-
stika

Ovdje upoznaj naše proizvode bez mikroplastike.