Manje je više. To vrijedi i za pakiranje proizvoda.


U Kauflandu razvijamo odgovarajuće mjere za smanjenje ambalažnog otpada. U okviru strategije REset Plastic postavili smo si cilj da do 2025. godine smanjimo vlastitu potrošnju plastike za najmanje 20 posto i osiguramo da 100 posto naše ambalaže postane maksimalno reciklabilno. Upotrijebit ćemo u prosjeku 20 posto recikliranog materijala za proizvodnju ambalaže vlastite marke do 2025. godine.

Označavanje

Brzo prepoznajte održivosti:

Das „Bewusster verpackt“-Logo von Kaufland auf einer PET-Flasche mit K-Classic Sonnenblumenöl

Slijedimo jasan pristup: Održivost se mora odvijati cjelovito. Od izbjegavanja plastičnog otpada preko dizajna proizvoda i recikliranja sve do inovacija i osvješćivanja. Samo na taj način možemo izbjeći plastični otpad te slijediti našu viziju o smislenom zatvaranju kružnog porcesa recikliranja. S našim logotipom „Savjesno pakirano“ označavamo optimiziranu ambalažu kao na primjer K-Classic suncokretovo ulje u PET boci, koje je proizvedeno od najmanje 30 posto reciklirane plastike. Time svoje mjere smanjenja plastike činimo transparentnima prilikom svake kupnje.

Recikliranje u praksi

Neprestano provjeravamo gdje možemo smanjiti količinu plastiku. Na primjer, posvuda tamo gdje nije neophodna kao sastavni dio ambalaže za zaštitu od vanjskog utjecaja ili kao mjera održavanja svježine. Jednakon nam je važna i mogućnost recikliranja ambalaže. Pritom redovno razmjenjujemo iskustvo sa stručnjacima i neprestano razvijamo inovativne pristupe i mjere.

 

Za svjesnije pakiranje relevantni su sljedeći kriteriji:

  •  udio recikliranog materijala ili udio recikliranja najmanje 30 % kod plastike
  •  mogućnost recikliranja najmanje 80 % 1
  • ušteda materijala najmanje 20 %
  • alternativni materijali 30% 3

Od prorasle silfije do održivog ambalažnog rješenja 

Pod vlastitom markom OutNature PreZero razvija nove proizvode od vlakna i papira za održiva ambalažna rješenja u trgovini i industriji.  Ova energetska biljka do sada je korištena isključivo za proizvodnju bioplina. Sada se njena vlakna posebice koriste i za izradu ambalaže s izravnim kontaktom s hranom. U tu svrhu OutNature odvaja vlakna prorasle silfije od ostalih sastavnih dijelova biljke i tako ih čini iskoristivima kao novu sirovinu za proizvodnju papira u Njemačkoj.

*Tako npr. naša ambalaža K-Bio dimljenog lososa sadrži 35 % vlakna prorasle silfije. Više saznajte na www.silphiepaper.com

Kao dio Schwarz grupe slijedimo zajednički cilj: Svijet u kojem se, zahvaljujući zatvorenim ciklusima recikliranja, resursi više ne rasipaju. U tu svrhu neprestano provjeravamo ambalažu vlastitih robnih marki te ispitujemo upotrebu alternativnih mogućnosti ambalaže poput papira od prorasle silfije.

Silphie-Siegel auf grünem Hintergrund
K-Bio Räucherlachs in der Silphie-Verpackung
Silphie Pflanze

Značajke proizvoda od prorasle silfije

Održivo:

Žutocvjetna energetska biljka prorasla silfija ima mnogo pozitivnih ekoloških svojstava: pogodna je za insekte, očuvanje vode, vezivanje ugljika i stvaranje humusa. Time doprinosi zaštiti domaćih ekoloških sustava i ujedno generira biomasu za energetsku industriju. Daljnjom preradom koja štedi resurse dobivaju se vlakna prorasle silfije kao obnovljiva sirovina za proizvodnju papira od prorasle silfije. 

Svestranost:

Prorasla silfija tijekom uzgoja pruža hranu za insekte, a štiti i tlo od erozije. Biljna vlakna se odvajaju i koriste kao alternativa celulozi u proizvodnji papira. Papir od prorasle silfije osnova je za raznovrsne ambalažne primjene. Preostali dijelovi biljke koriste se u energetskom smislu za struju, plin i toplinu.

Učinkovito korištenje resursa:

Visokoprinosna prorasla silfija raste nekoliko godina, ne zahtijeva gotovo nikakvo gnojivo, a također ima male potrebe za vodom i energijom pri daljnjoj obradi vlakana. Osim toga se ne koriste kemikalije.

Nagrada za inovativnu sirovinu

Uz German Innovation Award 2022. u kategoriji "Materijali i površine" i zlatni German Design Award  2022., OutNature je nedavno dobio dvije nagrade koje odaju priznanje ekološkom papiru i materijalu za pakiranje.

Recikliranje

U sklopu područja djelovanja REcycle (recikliranje), blisko surađujemo s tvrtkom PreZero, poduzećem Grupe Schwarz koje je odgovorno za zaštitu okoliša. Tako zajedno radimo na ambalaži i raznim oblicima recikliranja.

Naša je vizija zatvoriti kružni proces recikliranja i očuvati resurse. Iz ekonomske i ekološke perspektive najrazumniji pristup je mehaničko recikliranje plastike. Budući da je pri mehaničkom recikliranju moguće samo djelomično proizvoditi novu ambalažu od reciklirane ambalaže, u sklopu jednog pilot projekta istražujemo i kemijsko recikliranje ambalaže.

Novi postupak pirolize pretvara miješani plastični otpad u ulje, koje se onda može koristiti u proizvodnim procesima za nove proizvode ili ambalažu. Krajnji proizvod našeg pilot projekta su vrećice za mrkvu, koje se koriste u nekim Kauflandovim poslovnicama u Njemačkoj. Vrećice se nakon upotrebe mogu mehanički reciklirati. Materijal korišten za pakiranje ima ISCC certifikat (sustav za certificiranje održivosti i ugljika). Pakiranje možete prepoznati po našem logotipu “Savjesno pakirano”.

Djela, ne riječi

Moglo bi vas također zanimati

Smanjenje
Plastike
Plastikmüll

Potrošnju plastike želimo smanjiti za najmanje 20 posto u svim zemljama u kojima smo zastupljeni do 2025. godine. Planiramo i daljnje mjere kojima ćemo objaviti rat plastici.

Mikropla-
stika

Ovdje upoznaj naše proizvode bez mikroplastike.

Zaštita
klime

Naše se aktivnosti kreću od upotrebe energetski učinkovite tehnologije i ekološki osviještenog planiranja novih zgrada do klimatski prihvatljivih logističkih procesa i izbjegavanja otpada.