Naše aktivnosti za zaštitu klime

Mi ne govorimo samo o zaštiti klime, nego dajemo relevantan doprinos konkretnim mjerama u svim područjima naše organizacije. Naše se aktivnosti kreću od upotrebe energetski učinkovite tehnologije i ekološki osviještenog planiranja novih zgrada do klimatski prihvatljivih logističkih procesa i izbjegavanja otpada.

Klimatski ciljevi

Zajedno protiv klimatskih promjena

Kocka sa znamenkama okreće se s 2 na 1,5, pored nje kocka s °C

Klimatske promjene predstavljaju prijetnju našoj egzistenciji. Krajnje je vrijeme da djelujemo na svim društvenim razinama. Grupacija Schwarz, kojoj i mi pripadamo, već se godinama različitim mjerama zalaže za veću zaštitu klime. Sada idemo korak dalje i postavljamo si ambiciozne, znanstvene klimatske ciljeve - takozvane Science Based Targets (ciljeve utemeljene na znanosti).

U kolovozu 2020. godine grupacija Schwarz je u ime svih dijelova grupacije podnijela izjavu o pristupanju Inicijativi Ciljevi utemeljeni na znanosti (Science Based Target Initiative). Sljedećih mjeseci definirat ćemo konkretne ciljeve i mjere pomoću kojih se emisije CO₂ u poslovanju i u opskrbnom lancu mogu izbjeći, smanjiti ili kompenzirati. Kao poduzeće želimo dati mjerljiv doprinos postizanju cilja objavljenog u Pariškom sporazumu o klimatskim promjenama - ograničenja globalnog zagrijavanja na znatno ispod 2°C.

I Vi svojom kupnjom možete doprinijeti zaštiti klime: odaberite jedan od više od 11 000 proizvoda nacionalnih dobavljača. Na taj način ne samo da podržavate naše nacionalne dobavljače, već se i zalažete za niže emisije CO₂ zahvaljujući kratkim transportnim putovima do Vašeg dućana.


Klimatski neutralan asortiman

Od kupovine do zaštite klime

Svi možemo učiniti nešto kako bismo doprinjeli zaštiti naše klime. Odgovorna potrošnja već daje pozitivan doprinos. Kako biste svoje ponašanje pri kupnji mogli prilagoditi zaštiti klime, nudimo vam širok asortiman proizvoda.

Lokalni i sezonski proizvodi

Najodrživiji proizvodi su oni koji uopće ne stvaraju nepotrebne emisije CO2.

Kao na primjer lokalni proizvodi. Budući da se ne moraju transportirati dugo, stvaraju znatno manje stakleničkih plinova. S druge strane, sezonske proizvode sami uzgajamo umjesto da ih uvozimo u hladnim mjesecima i skladištimo uz puno truda. To nam također omogućuje smanjenje potrošnje energije. Uz održiv uzgoj, grijanje i opskrbu vodom, rajčice, na primjer, nudimo tijekom cijele godine - izravno iz Njemačke.

Bio-proizvodi

Druga bitna komponenta naše strategije održivosti su proizvodi iz organskog uzgoja.

Posebno su blagi prema klimi jer se u njihovoj proizvodnji ne koriste umjetna pomagala. Proizvode se bez mineralnih gnojiva i pesticida te visoke potrošnje energije i emisije dušikovog oksida koji su vrlo štetni za klimu. Osim toga, organski upravljana tla obično u sebi skladište više ugljika. To znači da organska poljoprivreda postiže do 50 posto manje emisije CO2 od konvencionalne poljoprivrede.

S našim organskim proizvodima dajemo vam još jednu priliku za kupnju uz naglasak na klimatsku osviještenost: Za sebe možete pronaći barem jednu organsku alternativu u svakoj grupi proizvoda. Nudimo vam ukupno preko 1800 organskih proizvoda, kako s vlastitom markom K-Bio, tako i s robnim markama poput Demetre.

Veganski proizvodi

Vegetarijanska ili veganska prehrana daje važan doprinos zaštiti klime.

Izbjegavanje hrane životinjskog podrijetla, poput govedine, sira i maslaca, također znači i izostanak složenih procesa proizvodnje i velikih emisija CO2 - posebno u usporedbi s voćem i povrćem. Uzgoj goveda i soje kao stočne hrane u proizvodnji mesa, doprinose velikoj potrošnji resursa i uništavanju ekosustava, što opet uzrokuje mnoge stakleničke plinove.

Kako biste si olakšali prelazak na prehranu bez mesa ili na veći udio obroka u danu bez mesa, u Kauflandu ćete pronaći veliki izbor veganskih i vegetarijanskih proizvoda. Saznajte više o tome zašto veganski i vegetarijanski proizvodi imaju stalno mjesto na našim policama.

Proizvodi s održivom ambalažom

Vrsta proizvodnje, podrijetlo i put do supermarketa nedvojbeno su odlučujući faktori za utjecaj proizvoda na okoliš. No i njihova ambalaža igra važnu ulogu.

Činimo sve da ovo bude ciklički proces. To znači da se vrijedne sirovine ne gube, već se koriste uvijek iznova. Time se značajno smanjuje emisija CO2 u proizvodnji ambalaže - za do 50 posto.

Taj potencijal u potpunosti iskorištavamo vlastitim robnim markama: Svaka ambalaža provjerava se na maksimalnu mogućnost recikliranja i označena je logotipom "Svjesno pakiranje". Na prvi pogled možete vidjeti je li ambalaža pogodna za recikliranje te je li izrađena od recikliranog ili alternativnog materijala ili je pak smanjena upotreba viška materijala.


Logistika i mobilnost

Zelena infrastruktura i procesi

Učinkovito korištenje resursa, smanjenje ekološkog otiska i unaprjeđenje zaštite okoliša - i u logistici je to već godinama naš cilj.

E-punionica

E-punionica u Kauflandu

Na sve većem broju Kauflandovih lokacija našim kupcima nudimo mogućnost jednostavnog i besplatnog punjenja električnih automobila električnom energijom tijekom kupnje. Tri uobičajena tipa konektora (tip 2 / AC 43 kilovata; CCS / DC 50 kilovata i CHAdeMO / DC 50 kilovata) dostupni su na našim brzim stanicama za punjenje. S kapacitetom punjenja od 50 kilovata, električno vozilo može se napuniti do 80 posto u roku od 45 minuta.

S našom ponudom e-punionica pioniri smo u maloprodajnoj industriji. 

Aktivno se zalažemo za infrastrukturu punjenja zasnovanu na potrebama i prilagođenu korisniku. Cilj nam je značajno doprinijeti širokoj dostupnosti ove moderne i ekološki prihvatljive tehnologije.

Iskorištenost volumena kamiona

Prilikom komisioniranja naših proizvoda vodimo računa da se kombiniraju robne grupe kako bi se povećao volumen paleta. Proces zasnovan na sustavu nadzire dopuštenu težinu tereta, zapremninu i iskorištenje težine.


Izgradnja i opremanje 

Uspješno upravljanje energijom

Svojim upravljanjem energijom težimo cilju promicanja energetski osviještenog ponašanja zaposlenika, povećanja energetske učinkovitosti nekretnina i što održivijeg upravljanja nekretninama. Uz pomoć softverskog sustava upravljanja na višoj razini neprestano provjeravamo sve poslovnice, logistički centar i upravnu zgradu. Osim toga, možemo prepoznati potencijalne uštede i kontinuirano dokumentirati mjere štednje koje su uspješno provedene.

Eine Person liest mit einem Stift ein Diagramm ab

Certifikacija prema ISO 50001

Neprestano radimo na poboljšanju svoje energetske učinkovitosti. U tu je svrhu upravljanje energijom na lokacijama trgovina, logističkim centrima i upravnim zgradama u svim našim nacionalnim tvrtkama certificirano u skladu s međunarodnom normom ISO 50001.

Kako bismo identificirali potencijal smanjenja, prikupljamo, nadgledamo i pregledavamo podatke o potrošnji naših lokacija i na toj osnovi postavljamo sebi ciljeve smanjenja za sljedeće godine. Nadalje, pomoću upravljanja energijom otkriva se nepotrebna potrošnja energije i izbjegava u budućnosti.

Beleuchtetes Kaufland-Schild auf dem Kundenparkplatz

Smanjenje energije putem LED rasvjete

Oslanjamo se na inovativan koncept LED rasvjete u našim poslovnicama, kao i u logističko-distribucijskim centrima i upravnim zgradama: trenutno je preko 25 poslovnica u Hrvatskoj već opremljeno LED rasvjetom - i trend raste! Također postupno mijenjamo osvjetljenje na našim parkiralištima. Na taj način godišnje štedimo oko 90 000 kilovat sati električne energije po poslovnici.

Photovoltaik-Anlage

Fotonaponska energija

U Hrvatskoj imamo fotonaponske sustave u dvije poslovnice koji se prostiru na više od 3000 četvornih metara.



Ugljični otisak

Stalno smanjenje emisija CO₂

Mjerama spomenutim na ovoj stranici nastavljamo s naporima smanjenja stakleničkih plinova uzrokovanih našim poslovnim aktivnostima. U godišnjem izvještaju o emisiji ugljika od 2015. godine dokumentiramo postupno smanjenje emisija CO₂  i objavljujemo svoj napredak.

Detaljnije informacije možete pronaći u našim izvještajima o emisiji ugljika za 2017. i 2018./2019.


Djela, ne riječi

Moglo bi Vas također zanimati

Biološka Raznoli-
kost
Schmetterlinge auf Blumenwiese

Stanje naše prekrasne prirodne baštine je u opasnosti. Veličanstvene, šarene cvjetne livade, divlje pčele i orangutani prijete nestankom. Pokazujemo vam što činimo kako bismo spriječili umiranje životinjskih i biljnih vrsta.

Lanac
opskrbe
Frau erntet Kaffee

Napredujemo u uspostavljanju ambicioznih standarda u cijelom opskrbnom lancu proizvoda vlastite marke. Činimo svoje lance vrijednosti što transparentnijima.

Smanjenje
Plastike
Plastikmüll

Potrošnju plastike želimo smanjiti za najmanje 20 posto u svim zemljama u kojima smo zastupljeni do 2025. godine. Planiramo i daljnje mjere kojima ćemo objaviti rat plastici.