Oznake na proizvodima: O čemu se radi?
Oznake Bio, FSC® i slično: Što točno znače logotipi prikazani na mnogim pakiranjima proizvoda? Dajemo vam pregled nad morem oznaka.
Jednostavno prepoznajte odgovorne proizvode
Odgovorne proizvode možete pronaći brzo i jednostavno pomoću različitih oznaka odnosno certifikata na proizvodima. Oznake vam otkrivaju da proizvodi ne sadrže sastojke životinjskog podrijetla, da je tijekom proizvodnje bila osobito važna dobrobit životinja ili da se radi o ekološki prihvatljivoj proizvodnji. Postoje i oznake koje ukazuju na to da su u zemljama podrijetla osigurani pravedni uvjeti za proizvođače.
Oznakom organizacije Aquaculture Stewardship Council (ASC) označava se odgovorno uzgojena riba i plodovi mora. Uzgajališta koja su nositelji certifikata ASC moraju dokazati da posluju na ekološki prihvatljiv način te osigurati dobre i pravedne radne uvjete.
Više informacija na: www.asc-aqua.org
Bioland je sinonim za klimatski prihvatljivu, naprednu poljoprivredu i poštovanje prema životinjama i ljudima. Poljoprivrednici iz Njemačke i Južnog Tirola osiguravaju zdravo tlo, čistu podzemnu vodu i visoku razinu biološke raznolikosti.
Više na www.bioland.de
Oznaka Blue Angel koristi se za označavanje proizvoda i usluga koji su ekološki posebno prihvatljivi. Oni zadovoljavaju visoke standarde zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i upotrebljivosti.
Više informacija na: https://www.blauer-engel.de/en
Pamuk proizveden u Africi (CmiA) međunarodno je priznati standard za održivi pamuk iz Afrike. Fokus je na zaštiti okoliša i boljim radnim i životnim uvjetima za male uzgajivače i radnike u tvornicama za preradu pamuka.
Više informacija na: www.cottonmadeinafrica.org
Logotipom EU-Bio označava se hrana koja je proizvedena i kontrolirana u skladu sa zakonodavstvom EU-a za ekološku poljoprivredu. Ova oznaka koristi se za proizvode koji zadovoljavaju propise o ekološkoj proizvodnji i dobrobiti životinja.
Više informacija na: https://www.bmel.de
Eko-oznakom Europske unije označavaju se dobra i usluge za svakodnevnu uporabu. Certifikat se koristi za proizvode koji imaju manji utjecaj na okoliš nego li drugi usporedivi proizvodi.
Više informacija na: www.eu-ecolabel.de
Certifikatom Fairtrade označavaju se proizvodi kod kojih su osigurane bolje cijene za mala obiteljska poljoprivredna gospodarstva, kao i pravedni radni uvjeti za radnike na plantažama u zemljama u razvoju i novoindustrijaliziranim državama.
Više informacija na: www.fairtrade.net
Certifikat Fairtrade za kakao: Proizvođači kakaa imaju mogućnost prodati dodatne udjele žetve prema uvjetima Fairtradea. Na taj način se poboljšavaju njihovi životni i radni uvjeti te se osigurava ekološki prihvatljivija proizvodnja.
Više informacija na: www.fairtrade.net
Certifikatom FSC® označavaju se proizvodi od drveta i papira koji su neovisno certificirani prema strogim smjernicama neprofitne organizacije Forest Stewardship Council®. Time se promiče odgovorno gospodarenje šumama u cijelom svijetu.
Više informacija na: https://adria-balkan.fsc.org/hr
Oznakom GGN (GLOBALG.A.P. broj) označavaju se proizvodi koji potječu s poljoprivrednih gospodarstava certificiranih prema međunarodnom standardu za odgovornu poljoprivrednu praksu.
Više na www.ggn.org
Globalni standard organskog tekstila (Global Organic Textile Standard - GOTS) jamči održivu proizvodnju tekstila duž cijelog opskrbnog lanca. Od dobivanja organski proizvedenih, prirodnih sirovina preko ekološki i društveno prihvatljive proizvodnje tekstila sve do transparentnog označavanja proizvoda.
Više informacija na: www.global-standard.org
Proizvodi koji su nositelji certifikata prema globalnom standardu Global Recycled Standard (GRS) sadrže reciklirane materijale. Oznaka GRS koristi se kod proizvoda koji se sastoje od najmanje 50% recikliranog materijala.
Više informacija na: www.textileexchange.org/
Sustav označavanja KAT daje detaljne podatke o podrijetlu jaja i time pruža najveću moguću transparentnost.
Više na www.kat.eu
Logotip MADE IN GREEN by OEKO-TEX® jamči sljedivost tekstilnih proizvoda te ekološku, sigurnu i društveno odgovornu proizvodnju.
Više na www.madeingreen.com
Kaufland je član dobrotvorne organizacije Leather Working Group (LWG) te promiče odgovorne prakse zaštite okoliša duž cijelog lanca opskrbe kožom.
Više informacija na www.leatherworkinggroup.com
Certifikatom međunarodne neprofitne organizacije Marine Stewardship Council (MSC) označavaju se ribe iz održivog ribolova. Certifikat MSC osigurava da su riblje zalihe u dobrom stanju, da su morska staništa zaštićena, a prilov sveden na minimum.
Više informacija na: www.msc.org
Logotip NATRUE označava prirodnu i organsku kozmetiku. Označeni proizvodi izrađeni su od 100% prirodnih, gotovo prirodnih ili prirodno identičnih tvari.
Saznajte više na: www.natrue.org
Organic Content Standard (OCS) omogućuje precizno određivanje udjela ekološkog materijala u proizvodu i njegovo praćenje kroz proizvodni lanac. Certifikat OCS označava da je korišten organski pamuk.
Više informacija na: https://textileexchange.org
Certifikatom ''Bez GMO-a" (Ohne GenTechnik) označava se hrana koja ne sadrži genetski modificirane sastojke do granice detekcije od 0,1 posto po sastojku.
Više informacija na: www.og-info.org
Oznakom Rainforest Alliance Certified označavaju se proizvodi poput kakaa, kave, čaja, agruma ili banana koji su uzgojeni uzimajući u obzir ekološke, društvene i ekonomske zahtjeve i standarde.
Više informacija na: www.rainforest-alliance.org
Oznakom SAFE američkog instituta za zaštitu okoliša Earth Island Institute certificiraju se proizvodi vezani uz izlov tune kod kojih ne postoji opasnost ulova dupina.
Više informacija na: http://savedolphins.eii.org
SEACELL za proizvodnju tekstila koristi vlakna proizvedena od morskih algi koja su potpuno biorazgradiva i proizvedena na ekološki prihvatljiv način.
Više informacija na www.smartfiber.de/en/
Oznaka održivog čišćenja označava proizvode za čišćenje koji zadovoljavaju visoke standarde za sigurnost okoliša, minimiziraju otpad i pružaju jasne i transparentne informacije o održivoj upotrebi.
Saznaj više na: www.cleanright.eu
Certifikat UTZ dodjeljuje se kavi i čaju iz održive proizvodnje. Misija UTZ-a je stvoriti svijet u kojem je održiva proizvodnja standard.
Više informacija na: www.utz.org
Europsku vegetarijansku oznaku V-Label nose vegetarijanski ili veganski proizvodi. Veganski proizvodi ne sadrže nikakve sastojke životinjskog podrijetla niti pomoćna sredstva za preradu poput mesa, ribe, jaja i mliječnih proizvoda.
Više informacija na: www.v-label.eu
Veganski cvijet britanskog veganskog društva identificira proizvode bez životinjskih sastojaka i stoga su prikladni za veganski način života.
Saznaj više informacija na: www.vegansociety.com
Oznaka YKK NATULON® Siegel jamči da su dijelovi patentnog zatvarača izrađeni od recikliranog materijala.
Više informacija na www.ykkdigitalshowroom.com/en/
Kauflandove vlastite oznake
I mi želimo svijet učiniti malo boljim. Stoga se već dugo zalažemo između ostalog za namirnice iz održivog uzgoja, kao i za zaštitu okoliša, klime te biološke raznolikosti. Sve to činimo pod motom "Djela, ne riječi".
Više informacija na www.kaufland.hr/djela
Logotip "Savjesno pakirano" pruža informacije o našim mjerama optimizacije ambalaže. Označeni proizvodi moraju imati mogućnost recikliranja od najmanje 80 %.
Više informacija na https://tvrtka.kaufland.hr/nasa-odgovornost/djela-ne-rijeci/smanjujemo-plastiku/plasticni-otpad/odrziva-ambalaza.html
Ovim logotipom se označavaju neprehrambeni proizvodi koji se mogu koristiti više puta i koji ne moraju biti za jednokratnu upotrebu. Ova oznaka se koristi samo u komunikaciji, ali ne i na ambalaži.
Više infomacija na Stanimo na kraj plastici | Kaufland
Ovom oznakom označavamo svoje klimatski neutralne* proizvode i tako našim kupcima omogućujemo da razumiju što znači klimatski neutralno i da saznaju više o projektu zaštite klime. Na taj način pridonosimo najvećoj mogućoj transparentnosti.
Više informacija na Naše aktivnosti za zaštitu klime | Kaufland
Ovaj logotip jasno ističe sadrži li neki od proizvoda naše vlastite marke mikroplastiku ili ne. Logotip se odnosi na recepturu dotičnog proizvoda, a ne na ambalažu ili popratne materijale kao što su maramice ili vata.
Više informacija na: www.kaufland.hr/mikroplastika
Ovim se logotipom označavaju proizvodi naših vlastitih robnih marki koji sadrže jaja s farmi koje ne ubijaju muške jednodnevne piliće.
Saznajte više na kaufland.hr/pilici
Naše upute o zbrinjavanju na odabranim pakiranjima vlastitih robnih marki ukazuju kupcima kako pravilno odlagati ambalažu izrađenu od različitih materijala.
Više informacija na https://tvrtka.kaufland.hr/nasa-odgovornost/djela-ne-rijeci/smanjujemo-plastiku/plasticni-otpad/odrziva-ambalaza.html
Ovaj logo identificira proizvode iz asortimana voća i povrća i koristi se samo u komunikaciji, a ne na proizvodu.
Više informacija na kaufland.hr/plastika
Ovaj logotip nose proizvodi kod kojih je ostvarena ušteda vode u usporedbi s izvornim proizvodnim procesom. Koristimo ga kako bismo mjere uštede vode učinili transparentnim.
Više informacija na: www.kaufland.hr/voda