Stanimo na kraj plastici
Svakoga dana čujemo da mora sliče na ogromne deponije plastičnog otpada. Ali kakve ja imam veze s time? Naša plastika npr. vrećice, folije ili boce preko rijeka završava u morima i oceanima, bilo u komadu, bilo u obliku jedva vidljivih mikro-čestica. A to je štetno ne samo za životinjske vrste koje žive u morima, već i za nas. Jer mora su kao jedinstveni eko-sustavi bitna za preživljavanje kako ljudi, tako i životinja.
Stoga nam je važno odaslati signal i pronaći mogućnosti da se plastika kod ambalaže naših proizvoda smanji ili čak sasvim izbjegne. Svojim angažmanom dajemo doprinos međunarodnoj strategiji za smanjenje plastike grupacije Schwarz, nazvanoj REset. Jeste li, primjerice, znali da treba nekoliko desetljeća da se razgradi jedna jednokratna plastična vrećica? Ovdje ćete naći više informacija o našem angažmanu na području smanjenja plastike.
S ciljem smanjenja plastike u okolišu, Kaufland je kao prvi trgovački lanac još u studenom prošle godine donio odluku o povlačenju jednokratnih plastičnih vrećica iz prodaje te se ona provodi od 1.1.2020., a kupci na blagajnama mogu birati između alternativnih varijanti poput papirnatih ili platnenih vrećica.
Osim povlačenja plastičnih vrećica, Kaufland Hrvatska također je s 1.1.2020. iz prodaje povukao jednokratno plastično posuđe te pribor za jelo, kao i plastične štapiće i slamke te ih zamijenio alternativnim održivim rješenjima poput proizvoda od papira, drva, šećerne trske i dr.
Kako se razlikovati?
Najprije kod naših proizvoda moramo pogledati gdje se sve može smanjiti plastika. Ako su neki dijelovi suvišni, jer ne štite proizvod od vanjskih utjecaja ili ne čuvaju svježinu, onda ih možemo izostaviti. Na taj ćemo način malo-pomalo optimirati našu ambalažu.
Smanjujemo količinu plastike
Kod mnogih naših proizvoda već smo optimirali ambalažu. Želimo ti pokazati koliko se plastike može izbjeći kod pojedinih artikala i gdje se mogu koristiti oporabne tvari. Kliknite na pojedine primjere!
Strategija za smanjenje plastike grupacije Schwarz
Grupacija Schwarz s velikim maloprodajnim lancima Kauflanda i Lidla jedno je od najvećih trgovačkih poduzeća na svijetu i stoga smo svjesni naše odgovornosti za okoliš i želimo postupati u skladu s time. REset Plastic je naša cjelovita, međunarodna strategija koja se može podijeliti na 5 područja: izbjegavanje plastike, dizajn, reciklaža, zbrinjavanje te inovacija i informiranje potrošača. Tako naša vizija “Manje plastike – zatvoreni ciklusi” postaje stvarnost.

REset Plastic, strategija za izbjegavanje plastike grupacije Schwarz, obuhvaća 5 glavnih načela i područja djelovanja:
1. REduce – izbjegavanje plastike
Gdje god je moguće, trajno odustajemo od korištenja plastike.
2. REdesign - dizajn
Proizvode dizajniramo tako da se mogu reciklirati i na taj način zatvaramo reciklažni ciklus.
3. REcycle - reciklaža
Sakupljamo, sortiramo i recikliramo sve oporabne tvari i na taj način zatvaramo njihov reciklažni ciklus.
4. REmove - zbrinjavanje
Pružamo podršku kod uklanjanja plastičnog otpada iz našeg okoliša.
5. REsearch – inovacije i informiranje potrošača
Radi inovativnih rješenja ulažemo sredstva u istraživanje i razvoj te informiramo potrošače o reciklaži i čuvanju resursa.
Želiš li ti dati svoj doprinos okolišu?
Neka u tebi proradi inspiracija pomoću naših savjeta za uštedu plastike i savjest prilikom kupovine. Svi skupa možemo sačuvati prirodu i njezinu ljepotu!