Stanimo na kraj plastici

Svakoga dana čujemo da mora sliče na ogromne deponije plastičnog otpada. Ali kakve ja imam veze s time? Naša plastika npr. vrećice, folije ili boce preko rijeka završava u morima i oceanima, bilo u komadu, bilo u obliku jedva vidljivih mikro-čestica. A to je štetno ne samo za životinjske vrste koje žive u morima, već i za  nas. Jer mora su kao jedinstveni eko-sustavi bitna za preživljavanje kako ljudi, tako i životinja.

Stoga nam je važno odaslati signal i pronaći mogućnosti da se plastika kod ambalaže naših proizvoda smanji ili čak sasvim izbjegne. Svojim angažmanom dajemo doprinos međunarodnoj strategiji za smanjenje plastike grupacije Schwarz, nazvanoj REset. Jeste li, primjerice, znali da treba nekoliko desetljeća da se razgradi jedna jednokratna plastična vrećica? Ovdje ćete naći više informacija o našem angažmanu na području smanjenja plastike.

S ciljem smanjenja plastike u okolišu, Kaufland je kao prvi trgovački lanac još u studenom prošle godine donio odluku o povlačenju jednokratnih plastičnih vrećica iz prodaje te se ona provodi od 1.1.2020., a kupci na blagajnama mogu birati između alternativnih varijanti poput papirnatih ili platnenih vrećica.

Osim povlačenja plastičnih vrećica, Kaufland Hrvatska također je s 1.1.2020. iz prodaje povukao jednokratno plastično posuđe te pribor za jelo, kao i plastične štapiće i slamke te ih zamijenio alternativnim održivim rješenjima poput proizvoda od papira, drva, šećerne trske i dr.

To činimo mi

Kako činimo razliku?

Zalažemo se za manje plastike - i više recikliranja. Kao pobornici strategije za plastiku grupacije Schwarz, preuzimamo odgovornost i postavljamo si jasne ciljeve. To konkretno znači: provjeravamo gdje kod svojih proizvoda možemo uštedjeti na plastici. Ako su neki sastavni dijelovi suvišni, na primjer zato što ne služe kao zaštita od vanjskih utjecaja ili kao zaštita svježine, onda ih izostavljamo. Na ovaj način postupno optimiziramo svoja pakiranja. Međutim, jednako je važno da se pakiranja mogu reciklirati. Zbog toga redovito razmjenjujemo ideje sa stručnjacima i razvijamo inovativna rješenja. Pogledajte sami!

Smanjenje plastike

Smanjujemo nepotreban materijal za pakiranje. U tu svrhu pomno proučavamo pakiranja vlastite robne marke i analiziramo potrebu za materijalom. Pritom u svim pakiranjima provjeravamo mogućnost zamjene ekološki prihvatljivim materijalima odnosno mogućnost upotrebe takvih materijala.

Naš cilj do 2025. godine: koristiti 20 % manje plastike.

Korištenje recikliranog materijala

Otpadnu plastiku pretvaramo u reciklažni granulat - takozvani reciklirani materijal. To koristimo kao sirovinu za nove PET boce, ali i za proizvodnju  materijala za pakiranje mnogih proizvoda vlastite marke.

Cilj nam je do 2025. godine: koristiti prosječno 20 % recikliranog materijala za pakiranje proizvoda vlastite robne marke.

Recikliranje

Ne koncentriramo se samo na smanjenje količine plastike u našim pakiranjima, nego se zalažemo i za njezino recikliranje te ponovnom uporabom podupiremo održivi postupak zbrinjavanja.

Cilj nam je da do 2025. godine 100 % pakiranja naše vlastite robne marke postane maksimalno reciklabilno. A do kraja 2021. prestat ćemo koristiti crnu plastiku za pakiranje proizvoda vlastite robne marke.


Prerađena ambalaža

Smanjujemo količinu plastike

Kod mnogih naših proizvoda već smo optimirali ambalažu. Želimo ti pokazati koliko se plastike može izbjeći kod pojedinih artikala i gdje se mogu koristiti oporabne tvari. Kliknite na pojedine primjere!

REset Plastic

Strategija za smanjenje plastike grupacije Schwarz

Grupacija Schwarz s velikim maloprodajnim lancima Kauflanda i Lidla jedno je od najvećih trgovačkih poduzeća na svijetu i stoga smo svjesni naše odgovornosti za okoliš i želimo postupati u skladu s time. REset Plastic je naša cjelovita, međunarodna strategija koja se može podijeliti na 5 područja: izbjegavanje plastike, dizajn, reciklaža, zbrinjavanje te inovacija i informiranje potrošača. Tako naša vizija “Manje plastike – zatvoreni ciklusi” postaje stvarnost.

REset Plastic, strategija za izbjegavanje plastike grupacije Schwarz, obuhvaća 5 glavnih načela i područja djelovanja:

1.       REduce – izbjegavanje plastike

Gdje god je moguće, trajno odustajemo od korištenja plastike.

2.       REdesign - dizajn

Proizvode dizajniramo tako da se mogu reciklirati i na taj način zatvaramo reciklažni ciklus.

3.       REcycle - reciklaža

Sakupljamo, sortiramo i recikliramo sve oporabne tvari i na taj način zatvaramo njihov reciklažni ciklus.

4.       REmove - zbrinjavanje

Pružamo podršku kod uklanjanja plastičnog otpada iz našeg okoliša.

5.       REsearch – inovacije i informiranje potrošača

Radi inovativnih rješenja ulažemo sredstva u istraživanje i razvoj te informiramo potrošače o reciklaži i čuvanju resursa.

 


Želiš li ti dati svoj doprinos okolišu?

Neka u tebi proradi inspiracija pomoću naših savjeta za uštedu plastike i savjest prilikom kupovine. Svi skupa možemo sačuvati prirodu i njezinu ljepotu!

U Kauflandu u prodaji više nema plastičnih vrećica

 

Sve na jednom mjestu

Kaufland Hrvatska prvi trgovački lanac koji je odlučio ukloniti lagane plastične vrećice iz prodaje od 1.1.2020.

S novom godinom, trgovački lanac Kaufland u svim svojim trgovinama ukinuo je prodaju laganih plastičnih vrećica. Podsjetimo, prema Pravilniku o izmjenama i dopunama pravilnika o ambalaži i ambalažnom otpadu lagane plastične vrećice su plastične vrećice za nošenje s debljinom stjenke manjom od 50 mikrona, a u Kauflandu su se takve vrećice mogle kupiti na blagajnama.

S ciljem smanjenja plastike u okolišu, Kaufland je kao prvi trgovački lanac ovu odluku donio još u studenom prošle godine te se ona i provodi od 1.1.2020., a kupci će na blagajnama moći birati između alternativnih varijanti poput papirnatih ili platnenih vrećica.

Osim povlačenja plastičnih vrećica, Kaufland Hrvatska također će s 1.1.2020. iz prodaje povući jednokratno plastično posuđe te pribor za jelo, kao i plastične štapiće i slamke te ih zamijeniti alternativnim održivim rješenjima poput proizvoda od papira, drva, šećerne trske i dr.

„Kaufland je već dugi niz godina aktivno uključen u brigu za okoliš, a u fokusu nam je upravo redukcija plastike te uvođenje održivih rješenja, a sve kako bismo doprinijeli čišćem i zdravijem planetu. Jako nam je drago što je trud koji ulažemo prepoznalo i Ministarstvo zaštite okoliša i energetike čija nam je podrška jako bitna“, izjavila je Marija Franić, voditeljica Korporativnih komunikacija u Kauflandu.